Gi deg selv et stoppsignal!

Ferie. Endelig tid til å lese ferdig boken du fikk til jul, besøke tante Vigdis på heimen, nippe til vin ut i de lyse sommernettene, gjøre yoga i solnedgangen, få ryddet i alle skuffer og skap, shoppe litt og lære deg mindfullness og og og og !!! Ikke en dritt gikk etter planen...

Les mer...

Kakepynt vokser overalt!

Ååååå - kaken var jo bare såååå lekkert pyntet! Hvor hadde Greta kjøpt alt det lekre kakestæsjet? -Ikke kjøpt, men plukket og tørket selv!

Les mer...

Ikke bare blåbær, nei!

Opp av sofaen og ut i skauen med deg! Her kan du plukke din «antiagingmedisin» til du bokstavelig blir blå i ansiktet. Helt gratis! For vil du gammel og frisk, da må du få i deg rikelig med antocyaner som finnes i blåbæra!

Les mer...

Anti-inflammatoriske frø,nøtter og olje – del 2

Inflammasjon er en underliggende årsak til en rekke plager og sykdommer. Å inkludere mat som med demper og forebygger inflammasjon, er viktig for god helse. I forrige artikkel kunne du lese om noen typer frø og nøtter som er spesielt anti-inflammatoriske. I denne artikkelen vil du lese om noen anti-inflammatoriske oljer som du bør inkludere i ditt kosthold. Jeg håper med disse artiklene at du blir inspirert til å inkludere disse velsmakende og helsefremmende matvarene.

Les mer...

IKKE kast rekeskallet!

Den umiskjennelige stanken av rekeskall fra søppeldunken er ikke god. Så derfor skal du ikke slenge rekeskallet i søpla, men putte det i en pose og deretter i fryseren. Får du plutselig lyst på en superduperdeilig suppe, har du den beste basisen som finnes!

Les mer...

Overgang eller undergang?

Noe skal være uprøvd her i livet. For min del håper jeg det blir overgangsalderen, eller undergangsalderen som jeg kaller den. Jeg har egentlig bestemt meg for å hoppe elegant over hele denne fasen. Kan jeg slippe unna denne fasen med hjelp av kostholdet? Det satser jeg faktisk på!

Les mer...